Serwis narciarski i snowboardowy Jelenia Góra Wintersteiger.
ul. Kiepury 79/LU6
58-506 Jelenia Góra
Tel. 756-415-655

Tu jesteśmy:

Godziny otwarcia w sezonie; Wrzesień, Listopad, Grudzień, Styczeń, Luty:
Poniedziałek – Piątek: 9:00-18:00
Sobota: 10:00-14:00

Godziny otwarcia poza sezonem:
Poniedziałek – Piątek: 9:00-16:00 Sobota: nieczynne

W okresie kwiecień-sierpień - SERWIS NIECZYNNY

Naszą działalność w branży sportowej prowadzimy od 2005 roku. W 2014 roku zdecydowaliśmy się na otworzenie w Jeleniej Górze profesjonalnego serwisu narciarskiego. Pod nazwą profesjonalny mamy na myśli dopasowany indywidualnie do potrzeb narciarza i snowboardzisty bez jakichkolwiek kompromisów zarówno w jakości obsługi jak i parku maszyn przez nas posiadanych.

Jesteśmy rekomendowanym serwisem Wintersteiger w Jeleniej Górze. Mimo tego, że jesteśmy nowo powstałym serwisem, posiadamy największy park maszyn serwisowych Wintersteiger w okolicy. Zapraszamy do nas na rozmowę w celu przybliżenia Państwu oferowanych przez nas usług.

Serwis nart/snowboardów wykonujemy maszynowo lub ręcznie w zależności od preferencji klienta. Naszym znaniem najlepsze efekty uzyskamy jeśli połączymy obie te metody.

Wyposażenie przez nas posiadane:

Wintersteiger Sigma SBI - maszyna służąca do renowacji ślizgu poprzez szlifowanie na taśmie lub kamieniu ślizgu narty lub snowboardu. Dzięki taśmie szlifierskiej jak i kamieniu o długości roboczej 35 cm jesteśmy w stanie profesjonalnie zregenerować zarówno nary jak i snowboard. Maszyna posiada możliwość generowania nieograniczonej ilości struktur w zależności od potrzeb, mimo tego standardem w naszym serwisie jest struktura uniwersalna krzyżowa mająca zastosowanie dla 90% narciarzy. Jej gęstość dobieramy do warunków pogodowych oraz rodzaju śniegu na jakim narta będzie używana. Jesteśmy w stanie również naciąć strukturę zawodniczą (informacje w serwisie).

Sigma_SBI_1.jpgSigma_SBI_3.jpgSigma_SBI_4.jpgSigma_SBI_5.jpgSigma_SBI_6.jpgSigma_SBI_7.jpgSigma_SBI_8.jpgSigma_SBI.jpg

Wintersteiger Trimjet - jest to najnowsze urządzenie firmy Wintersteiger. Maszyna służy do ostrzenia krawędzi na dyskach ceramicznych z bardzo dużą dokładnością. Posiadamy taką maszynę jako jedyni w Jeleniej Górze oraz okolicach. Krawędź dolną podcinamy w zakresie 0,5'-2', a krawędź boczną w zakresie 86-90'. Wartości kąta ostrzenia krawędzi dobieramy indywidualnie w czasie wywiadu z użytkownikiem. Poniżej kilka przykładowych wariantów:

Wariant

Kąt krawędzi spodniej

Kąt krawędzi bocznej

Skuteczny kąt krawędzi

I

89°

90°

II

88°

89°

III

0,5°

87°

87,5°

IV

1,5°

87,5°

89°

V

86°

88°

Wariant I – Narciarz początkujący lub dziecko, stawiający pierwsze kroki na stoku.

Kąt krawędzi spodniej podcięty do 1° ma to na celu opóźnienie reakcji inicjacji narty na wejście w skręt ze względu na niepewną/niestabilną pozycję narciarza. Kąt krawędzi bocznej 89° w celu uzyskania kąta skutecznego na poziomie 90°, taki kąt pozwala na łatwe przejście z jednego skrętu w drugi i nie trzyma tak mocno narty w skręcie.

Wariant II – Narciarz średnio zaawansowany.

Kąty najczęściej wybierane dla narciarzy amatorów. Kąt krawędzi spodniej podcięty do 1° ma to na celu opóźnienie reakcji inicjacji narty na wejście w skręt, pozycja narciarza chwilami jest również niestabilna. Kąt krawędzi bocznej 88° w celu uzyskania kąta skutecznego na poziomie 89°, taki kąt trzyma narty w skręcie na każdych warunkach śniegowych, narta nie uślizguje się w skręcie i trzyma zadany tor jazdy przez narciarza.

Wariant III – Narciarz zaawansowany.

Kąt krawędzi spodniej podcięty do 0,5° ma to na celu szybszą reakcję narty na zainicjowanie skrętu przez narciarza. Kąt krawędzi bocznej 87° w celu uzyskania kąta skutecznego na poziomie 87,5°, taki kąt bardzo mocno wcina się w stok przez co możliwe są duże wychylenia uzyskiwane przez narciarza z jednoczesnym mocnym i pewnym trzymaniem narty w zadanym torze jazdy.

Wariant IV – Snowboardzista lub specjalne preferencje narciarza.

Kąty przeznaczone do desek snowboardowych. Duży kąt podcięcia krawędzi spodniej pozwala na płynna jazdę na snowboardzie bez zbyt wczesnego chwytania krawędzi powodującą inicjację skrętu.

Wariant V – Snowboardzista.

Kąty przeznaczone specjalnie do desek snowboardowych, zwłaszcza wypukłych.

Ważne!!! Na dyskach ceramiczny podczas ostrzenia nie zużywamy krawędzi jak na taśmie ściernej, zużycie jest porównywalne do ostrzenia ręcznego. Jeśli natomiast życzeniem klienta będzie ostrzenie ręczne, również świadczymy taką usługę.

Trimjet_1.jpg Trimjet_2.jpg
Trimjet_3.jpg Trimjet_4.jpg Trimjet_5.jpg
Trimjet_6.jpg Trimjet_7.jpg
Trimjet_8.jpg Trimjet_9.jpg

Wintersteiger Polyman - półautomatyczny pistolet do zalewania uszkodzeń w narcie, dzięki temu urządzeniu jesteśmy w stanie uzupełnić trwale ubytki/rysy w ślizgach.

Polyman.jpgPolyman_1.jpg

Zestaw wykrojników KT Technic - jeśli jednak uszkodziliśmy ślizg przy krawędzi lub mocno do rdzenia, wówczas zalewanie uszkodzeń jest nietrwałe i szybko ulega zniszczeniu. Jednak wtedy z pomocą przychodzi zestaw wykrojników dzięki któremu wykonujemy miejscowe wklejki ślizgu.

KT_technic.jpg

Wintersteiger Waxjet - smarownica ślizgu, dzięki niej zaoszczędzamy czas potrzebny do nasmarowania narty, a co za tym idzie usługa smarowania jest znacząco tańsza. Jednak smarowanie ręczne przy użyciu żelazka jest efektywniejsze, a ślizg chłonie więcej parafiny niż podczas smarowania maszynowego. Tak więc to tylko od Ciebie zależy jaką metodą zostaną nasmarowanie twoje narty lub snowboard.

Waxjeet_92.jpgWaxjeet_92_1.jpg

JETBOND MONTANA – regulacja wiązań narciarskich - temat regulacji wiązań narciarskich to bardzo ważny aspekt narciarstwa. Niestety często pomijany przy serwisie nart. Każdy z nas chce mieć idealnie naostrzone krawędzie, oraz nienagannie przygotowany ślizg narty. Wszystko po to, aby narta była zwrotna i bezpieczna w użytkowaniu.
Niestety zbyt mało osób bierze pod uwagę, że nad naszym bezpieczeństwie w razie upadku czuwają dobrze wyregulowane wiązania narciarskie.

Wiązania narciarskie niezależnie od ich marki, oraz roku produkcji zawsze mają skalibrowaną siłę wypięcia w pewnym zakresie. Do tego wraz z biegiem czasu sprężyny w wiązaniach zmieniają swoją sztywność, co za tym idzie siła potrzebna do wypięcia buta narciarskie zmienia się.
Dlatego tak ważne jest, aby wyregulować za każdym razem na początku sezonu swoje wiązania. Mamy wówczas pewność, że w momencie wywrotki wiązanie zareaguje w odpowiednim momencie, jak i że nie wypnie samoczynnie narty w czasie skrętu lub innych ewolucji narciarskich.
Dzięki użyciu maszyny do diagnostyki wiązań narciarskich Jetbond, czyli ultra precyzyjnej zrywarki , symulującej i oceniającej pracę wiązań, czasy regulacji wiązań narciarskich na tzw. czuja powinny odejść w zapomnienie.

jet_bond_b.jpg

Jetbond to komputer ustalający i wyliczający prawidłową siłę wypięcia wiązań wg. norm ISO 11088 i ISO 8061, w oparciu o indywidualne parametry każdego narciarza. W celu uzyskania prawidłowej wartość w DIN do ustawienia wiązań podajemy :
- WAGĘ
- WZROST
- WIEK ( kości z wiekiem się osłabiają –osteoporoza , odwapnienie etc.)
- DŁUGOŚĆ podeszwy buta w milimetrach. Im dłuższa stopa , tym większa dźwignia podczas upadku. Aspekt przez wielu zupełnie pomijany, a mający tak istotny wpływ na wartość siły wypięcia wiązania.
- OCENA stylu jazdy w skali 1-3 z możliwością poszerzenia o -1 i +3

Po podaniu danych uzyskujemy wartość w DIN do ustawienia na skali wiązań.
Musimy mieć świadomość że:
- sprężyny już na etapie produkcji mogą mieć pewne odchylenia od idealnej ich sztywności, która bezpośrednio wpływa na wartość ustawienia siły w wiązaniach
- sprężyny wraz z upływem czasu zmieniają swoją sztywność

Stąd też ustawienie wiązania na wartość DIN 5,5 na każdym z wiązań zarówno z przodu jak i z tyłu oznacza co innego. W rzeczywistości podczas przeprowadzanego badanie często uzyskujemy wyniki 5,0 4,7 6,1 itd. Te właśnie różnice w charakterystyce pracy poszczególnych elementów wiązań można ustalić tylko wg. precyzyjnego urządzenia Jetbond.
W tym celu do maszyny wpina się nartę z butem .Jetbond precyzyjnie naśladuje pracę wiązań, za pomocą specjalnej, wysuwanej stopy, ustalając realną wartość nastawy dla szczęk przednich i tylnych , obydwu nart.
Urządzenie jest corocznie certyfikowane TUV, a klient dostaje indywidualny certyfikat potwierdzający, że wiązania zostały wyregulowane na określone parametry narciarza. Ten certyfikat czasami może wymagać ubezpieczyciel w momencie dochodzenia odszkodowania.

Koszt regulacji w naszym serwisie to 35zł, a przy usłudze łączonej wraz z serwisem nart to 25zł.

Jakie czynności serwisowe przewidujemy dla narty zjazdowej:

  • szlifowanie maszynowe ślizgu zarówno taśmą jak i kamieniem
  • nacinanie struktury zarówno uniwersalnej jak i sportowej
  • uzupełnianie ubytków ślizgu lub wklejki ślizgu
  • ostrzenie krawędzi na dyskach ceramicznych lub ręcznie
  • smarowanie maszynowe lub ręczne
  • kołkowanie dziur po wcześniejszych wiązaniach, naprawa wyrwanych wiązań, itp.
  • montaż wiązań

Jaki czynności serwisowe przewidujemy dla snowboardu:

  • szlifowanie maszynowe ślizgu
  • nacinanie struktury (niestety nie wszystkie snowboardy nadają się do nacięcia struktury)
  • uzupełnianie ubytków ślizgu lub wklejki ślizgu
  • ostrzenie krawędzi na dyskach ceramicznych lub ręcznie
  • smarowanie maszynowe lub ręczne
  • montaż wiązań

Jaki czynności serwisowe przewidujemy dla nart biegowych:

  • szlifowanie narty / nacinanie struktury liniowej na kamieniu
  • uzupełnianie ubytków ślizgu
  • smarowanie ręczne smarami nisko lub wysoko fluorowymi
  • nie smarujemy nart na trzymanie (do techniki klasycznej)
  • kołkowanie dziur po wcześniejszych wiązaniach
  • montaż wiązań

Cennik usług – narta zjazdowa:

  1. Mały serwis 49zł – szlifowanie ślizgu + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  2. Mały serwis + struktura uniwersalna 59zł – szlifowanie ślizgu + nacięcie struktury uniwersalnej + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  3. Duży serwis 69zł – zalewanie/renowacja ślizgu + szlifowanie ślizgu + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  4. Duży serwis + struktura uniwersalna 79zł – zalewanie/renowacja ślizgu + szlifowanie ślizgu + nacięcie struktury uniwersalnej + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  5. Struktura sportowa, dopłata 30zł.
  6. Ostrzenie na dyskach ceramicznych 39zł + smarowanie maszynowe
  7. Smarowanie maszynowe 15zł
  8. Smarowanie ręczne 30zł
  9. Wklejka za jeden punkt 50zł
  10. Montaż wiązań standardowych 30zł
  11. Montaż wiązań skiturowych 60zł
  12. Kołkowanie dziur po wcześniejszych wiązaniach 10zł
  13. Utwardzanie krawędzi diamentem 15 zł

Cennik usług – snowboard:

  1. Mały serwis 59zł – szlifowanie ślizgu + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  2. Mały serwis + struktura uniwersalna 69zł – szlifowanie ślizgu + nacięcie struktury uniwersalnej + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  3. Duży serwis 79zł – zalewanie/renowacja ślizgu + szlifowanie ślizgu + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  4. Duży serwis + struktura uniwersalna 89zł – zalewanie/renowacja ślizgu + szlifowanie ślizgu + nacięcie struktury uniwersalnej + ostrzenie dyskami ceramicznymi + smarowanie maszynowe.
  5. Ostrzenie na dyskach ceramicznych 39zł + smarowanie maszynowe
  6. Smarowanie maszynowe 20zł
  7. Wklejka za jeden punkt 50zł
  8. Montaż wiązań 20zł
  9. Utwardzanie krawędzi diamentem 15 zł

Cennik usług – narta biegowa:

  1. Duży serwis + struktura liniowa 89zł – zalewanie/renowacja ślizgu + nacięcie struktury liniowej + smarowanie ręczne.
  2. Mały serwis + struktura liniowa 79zł – planowanie ślizgu na kamieniu + nacięcie struktury liniowej + smarowanie ręczne.
  3. Smarowanie ręczne zależne od rodzaju smarów 29zł - 99zł
  4. Montaż wiązań 30zł
  5. Kołkowanie dziur po wcześniejszych wiązaniach 10zł

Zapraszamy do współpracy!